VIDINIS SEO OPTIMIZAVIMAS

Vidinis Svetainės turinio ir kodo optimizavimas. Pasiekime kartu, aukštesnių „Google“ pozicijų!

Vidinis SEO (angliškai „On-site“ arba „On-page SEO“) tai yra, viena iš SEO Paslaugų sudedamųjų dalių.

Vidinės SEO optimizacijos tikslas – parengti svetainės vidinę struktūrą, turinį ir visus kitus, struktūrinius bei hipertekstinius (HTML) elementus atsižvelgiant į „Google“ standartus. Atlikus vidinę SEO optimizaciją, pagerėja svetainės pozicijos paieškos sistemose, svetainė lengviau ir greičiau nuskaitoma, ko pasekoje, padidėja organinis srautas. Jei esate iš mažumos, kuriems rūpi „Bing“, „Yahoo“ ar kitos paieškos sistemos, jų reikalavimai labai panašūs į „Google“, tačiau galime padaryti optimizaciją išskirtinai šioms paieškos sistemoms.

Vidinis SEO atliekamas atsižvelgiant į „Google“ standartus, dėl vienintelės priežasties. Pagal StatCounter.com duomenis, „Google“ paieškos sistema naudojasi 96.64% iš visų Lietuvos interneto vartotojų. Pasauliniu mastu 92.78% vartotojų. Dėl to, jei internetinis puslapis yra skirtas Lietuvos rinkai, verta kreipti dėmesį tik į „Google“.

Reiktų paminėti, kad šis vidinis SEO nėra skirtas tik „Google“, mes optimizuojame taip, kad būtų optimalus variantas ir paieškos sistemoms ir žmonėms, besilankantiems jūsų interneto svetainėje.

O dabar, susipažinkite, kaip mes atliekame vidinę SEO optimizaciją, kokie pagrindiniai etapai ir tikslai.

Vidinis Svetainės SEO Optimizavimas - Pagrindiniai Etapai

Vidinis SEO URL nuoroda

 1. Raktažodis Yra Puslapio URL Nuorodoje

SEO Draugiškos nuorodos, svarbus faktorius norint būti paieškų aukštumose. Visų pirma, pagrindinis puslapio raktažodis, privalo būti URL nuorodoje. Kodėl? Nes „Google“ yra pati pripažinusi, kad tai padeda jiems lengviau nuspręsti, kokia yra turinio tema. Taip pat, tai padeda vartotojams, naršant jūsų tinklalapyje.

Tinkamas URL nuorodos pvz.:

svetainė.lt/kategorija/temos-raktažodis

Netinkamas URL nuorodos pvz.:

svetainė.lt/20190903/filename?querystringblablabla…

 2. URL Nuoroda Kuo Trumpesnė

Nuorodos struktūra – kuo trumpesnė, tuo geresnė. Ilgi ir griozdiški URL, ne tik atrodo baisiai, bet ir gali klaidinti paieškos sistemas. Jos gali netikslingai suprasti turinio raktažodžius ir dėl šios priežasties, netinkamai indeksuoti jūsų turinį.

Taip pat, yra atlikti tyrimai, kurių metu buvo įrodyta, kad žmonės yra linkę dalintis svetaines su trumpesniais ir aiškiais URL. Apie tai galite skaityti ČIA.

Backlinko.com duomenimis, pirmose „Google“ pozicijose yra puslapiai su ~50 simbolių nuorodose. 10 pozicijoje, su apytiksliai 62 simboliais.

Vidinis SEO - URL Simbolių skaičius
Vidinis SEO Auditas Raktazodziai

  3. Tinkamas Raktinių Žodžių Išdėstymas

„Google“, daugiau dėmesio kreipia į 150 pirmų puslapio žodžių. Dėl šios priežasties, atliekant vidinį svetainės optimizavimą, privaloma, pačioje straipsnio pradžioje, panaudoti pagrindinius raktinius žodžius. Prieš tai, turi būti atliktas Raktažodžių Tyrimas!

Taip pat dauguma nežino, kad yra skirtumas, kurioje antraštės vietoje panaudojamas raktažodis.

Dėl šių priežasčių, Vidinis SEO turi būti atliekamas profesionalų.

4. H1, H2, H3 Žymų Naudojimas

Pagrindinius raktažodžius, privaloma panaudoti tekste su H1, H2, H3 ir kitomis žymomis. Bet, tai padės paieškos sistemoms suprasti jūsų turinį ir tuo pačiu, padės lankytojams naršant jūsų puslapyje.

Žinoma, tai nėra pagrindinis faktorius ir vien dėl jo neiškilsite į paieškos top rezultatus. Tačiau SEO ir yra tuo ypatingas, kad mažų ir iš pažiūros nesvarbių niuansų dėka, galima nuversti kalnus.

H1-H2-H3 Vidinis SEO tekstas
4 zmoniu rankos viena ant kitos ratu

  5. Grafinių Elementų Optimizavimas – Vidinis SEO

Nesvarbu, kokie tobuli ir gražūs, jūsų puslapio grafiniai elementai. Kodėl? Nes, estetinė grafinių elementų pusė yra skirta tik jūsų lankytojams. „Google“ jūsų nuotraukų nemato, todėl vidiniam SEO optimizavimui, yra labai svarbu tinkami pavadinimai ir „Alt“ atributų apipavidalinimai.

Tinkami jų aprašymai ir pavadinimai, padės nuotraukų organinėje paieškoje.

6. Sinonimų ir „LSI“ Raktinių Žodžių Naudojimas

Anksčiau, viskas buvo žymiai lengviau. Buvo laikai, kai viename puslapyje daug kartų užtenka pakartoti raktinį žodį ir tu jau „Google“ viršuje. Dabar, paieškos sistemos yra labai pažangios.

Tekste, privalu naudoti ne tik pagrindinį raktažodį, bet ir jo sinonimus:

  • SEO Paslaugos
  • SEO Optimizavimas
  • SEO Paslaugos kaina
  • SEO Specialistas

Prie visa to, dar galima pridėti „LSI“ (Latent Semantic Indexing) ir turime tobulai optimizuotą SEO straipsnį.

LSI raktazodziu pasirinkimas
isoriniu nuorodu straipsnyje pvz

  7. Išorinių Nuorodų Naudojimas

Išorinių nuorodų į kitas svetaines naudojimas, gali pridėti nemažai vertės jūsų straipsniui. Tokios nuorodos paieškos sistemoms parodo, kad jūsų turinys yra patikimas ir paremtas autoritetingais šaltiniais.

Žinoma, reiktų stengtis, kad nuorodos būtų į tokius šaltinius kaip Wikipedia, Google.com ir t.t.

Nuorodų kiekis, priklauso nuo jūsų straipsnio apimties. Kai kuriuose Backlinko.com straipsniuose, kurie yra pirmose „Google“ vietose, galima rasti 5-8 nuorodas į patikimus šaltinius.

8. Vidinių Nuorodų Struktūra

Vidinės nuorodos, tai tokios nuorodos, kurios veda į jūsų svetainės atitinkamus puslapius. Vidinių nuorodų struktūra, padeda „Google“ indeksuoti ir surasti jūsų visus puslapius.

Strategiškai panaudota vidinė nuorodų struktūra, gali pridėti „PageRank“ jūsų svetainei. Žinoma, kad vidinės nuorodos nepridės tiek naudos, kiek nuorodos iš kitų puslapių. Todėl, vidinis SEO optimizavimas ir yra atliekamas, kad iš daug mažų sudedamųjų, padaryti didelius pakeitimus!

Vidine nuoroda SEO tekste
Vidinis SEO - Search Console Crawl klaidos

  9. Nuskaitymo „Crawl“ Klaidų Koregavimas

Nuskaitymo klaidos (angl. „Crawl Error„) reiškia, kad „Google“ negali nuskaityti, tam tikrų svetainės puslapių. Jei nuskaityti negali, reiškia tie puslapiai nebus paieškos rezultatuose. Nes paieškos sistemos tiesiog nežino, koks tų puslapių turinys.

Dažniausiai problema yra robots.txt faile. Visos šios klaidos yra prieinamos ir matomos, kiekvienam svetainės savininkui „Google Search Console“.

10. Vidinis SEO – Turinio Kokybė?

Vidinis SEO, ne tik techniniai svetainės parametrai. Labai svarbu, kad jūsų turinys būtų kokybiškas.

Turint nekokybišką turinį, didelė tikimybė, kad jūsų svetainės atmetimų rodiklis (angl. „Bounce rate“) bus labai aukštas. Todėl netgi jei ir pakilsite į aukščiausias paieškos sistemų pozicijas, iš to realiai nebus jokios naudos.

Vidinis SEO optimizavimas, būtent tam ir skirtas. Visą jūsų svetainės turinį paversti kokybišku. Kas yra kokybiškas turinys? Tai turinys kuris suteikia skaitytojui naudos, yra įtraukiantis ir įdomus. Prie viso to, turi atitikti visus aukščiau išvardintus SEO reikalavimus.

spalvinamas knygos tekstas
Title ir Meta google paieškoje

  11. Title, Meta-description Koregavimas ir sukūrimas

Vidinio SEO optimizavimo metu, patikrinami svetainės „Title tag“ ir „Meta aprašymai“. Abu šie parametrai, turi tam tikrų techninių reikalavimų. Tarkim „Title tag“ ilgis iki 60 simbolių, „Meta description“ ilgis nuo 130 iki 160 simbolių.

„Title“ yra vieta, kurioje turi būti paminėtas pagrindinis raktažodis. Nepatariama kartoti „Title“ elementus puslapyje.

„Meta“ aprašymai yra skirti sudominti lankytojus ir priversti juo paspausti jūsų nuorodą „Google“ paieškoje.

12. Sitemap (Svetainės Medis) Sukūrimas Ir Koregavimas

„Sitemap“ yra tarsi jūsų svetainės žemėlapis, kuris padeda paieškos sistemoms rasti, tikrinti ir indeksuoti visą jūsų svetainės turinį. Svetainės medyje, taip pat nurodoma, kurie svetainės puslapiai yra svarbiausi.

Yra  4 pagrindiniai „Sitemap“ tipai:

  • XML Sitemap: Įprastinis, naudojamas daugumos svetainių.
  • Video Sitemap: Padeda „Google“ suprasti Video turinį.
  • News Sitemap: Puslapiams patvirtintiems „Google News“.
  • Image Sitemap: Padeda surasti visas, serveryje esančias nuotraukas.
Sitemap iliustracija

  13. Internetinio Puslapio Krovimosi Greičio Optimizacija

Svetainės krovimosi greitis yra svarbus faktorius. Tačiau tai vienas iš sunkiausiai ir kartais brangiausiai kainuojančių etapų.

Priežasčių, dėl kurių krovimosi greitis yra netinkamas, gali būti labai daug. Pradedant nuo svetainės kodo klaidų, nebūtinų CSS elementų užkrovimu, svetainės CMS ir baigiant serverio problemomis.

Noriu pabrėžti, kad mes neatliekame svetainės kodo taisymo. Mes galime suteikti rekomendacijas, kas yra negerai ir ką galima tobulinti. Programuotoją turite savo, arba mes galime nusamdyti laisvai samdomą programuotoją.

Vidinis SEO - Tvarkingo Puslapio Elementai

Vidinis SEO - Komunikacija

  • Puslapyje yra galimybė turinį dalintis socialiniuose tinkluose
  • Puslapio URL nuoroda yra atitinkanti turinį
  • Puslapis pritaikytas Mobiliems įrenginiams
  • Sklandžiai veikia visose naršyklėse

Meta Data, Schema.org Fragmentai

  • Puslapis naudoja schema.org žymėjimus
  • Meta aprašyme panaudojamas pirminis ir antrinis raktažodis
  • Naudojamas atitinkantis puslapio kalbą „hreflang“
  • Tvarkingi Meta Data (Title, Description, Keywords, Robots ir t.t.)

Orentuotas į Raktinius Žodžius

  • Pagrindinis puslapio raktažodis yra H1 antraštėje puslapio viršuje
  • Raktažodis yra puslapio nuorodos struktūroje
  • Raktiniai žodžiai yra išskiriami tekste Bold/Italic ir t.t.
  • Turinys yra logiškas ir visapusiškas

Vidinis SEO - Vienareikšmiškai Naudingas

  • SEO Optimizuotas puslapis, teikia autentišką, unikalų turinį. Neapsiriboja tik savo paslaugų/prekės reklama
  • Turinys kokybiškesnis, įdomesnis, labiau įtraukiantis lyginant su rinkos lyderiais
  • 80% lankytojų apibūdina turinį kaip naudingą, aukštos kokybės ir unikalų
  • Organinio srauto lankytojai linkę likti interneto svetainėje

Atitinka visus UX reikalavimus

  • Vartotojai lengvai ir suprantamai naršo puslapyje
  • Puslapio dizainas estetiškas, aukštos kokybės
  • Puslapis užkraunamas greitai
  • Minimalus užklausų skaičius užkraunant puslapį
  • Meniu patogioje vietoje