Google darbuotojas, John Mueller, viename is „Google Webmasters“ vaizdo įrašų, paaiškino, kaip Google naudoja H1, H2 ir H3 antraštes. Straipsnyje sužinosite, kokią reikšmę šios antraštės turi svetainių pozicijoms Google paieškoje ir kaip juos turėtumėte naudoti. Kokią reikšmę šios antraštės turėjo praeityje. Straipsnio pabaigoje, rasite nuorodą į vaizdo įrašą anglų kalba.
Visus noriu įspėti, kad kalbame apie antraštes (angl. Headings), o ne apie pavadinimo žymes (angl. Title Tag).
Kokią Įtaką SEO Pozicijoms, Antraštės Turėjo Praeityje?
Ankstyvais 2000-iais, antraščių elementai (H1, H2, H3) buvo realus reitingų faktorius. Neįdėjus į teksto antraštę raktinių žodžių, buvo beveik neįmanoma patekti į TOP3 Google pozicijas. SEO Paslaugos skiriasi kaip diena ir naktis, lyginant 2000-ius ir šias dienas.
Daugelį metų prieš, to nebuvo daroma. Tačiau šiuo metu, įprasta SEO praktika, nerimauti dėl raktinių žodžių antraštėse.
Anglų kalboje yra žodis „rote“, jo reikšmė: Mechaninis ar įprastas kažko, ką reikia išmokti kartojimas. Būtent tai, nutiko ir su antraštėmis SEO praktikoje. Visi tai daro, bet ne todėl, kad tai duoda didelę naudą SEO atžvilgiu. Todėl, kad tai tapo įpročiu. Pažiūrėkite į aukščiausias pozicijas užimančias svetaines. Nesunkiai pamatysite, kad TOP pozicijose yra svetainės, kuriose nebūtinai yra paminėtas pagrindinis raktinis žodis antraštėse.
Johnas Muelleris Paneigia Senąją SEO Praktiką
Tik pradėdamas atsakyti į klausimą Muelleris paneigė visas senąsias SEO teorijas. Kurios teigia, kad yra privaloma pagrindinį raktinį žodį dėti į teksto antraštes. Jis teigia, kad antraštės yra pervertinamos.
Muelleris sakė:
„Manau, kad antraštės yra šiek tiek pervertintos ta prasme, kad labai lengva… įsitraukti į daugybę teorinių diskusijų apie tai, kokia turėtų būti optimali antraštė.“
Johnas Muelleris toliau dėstė, kad Google skaito antraštes taip, kaip tai turėjo daryti visą laiką. Tai yra, padėti suprasti paragrafo esminę mintį ir temą.
„Kai ieškome, naudojame antraštes. Bet mes naudojame jas, kad geriau suprastume puslapių turinį.“
Tai yra pasenęs ir įprastas SEO įsitikinimas, kad H1 antraštės yra svarbesnės kaip reitingo faktorius nei H2 antraštės. O H2 antraštės, yra svarbesnės (kaip reitingo faktorius) nei H3 antraštės ir pan. SEO įsitikinimu, svarbiausi raktiniai žodžiai pateikiami aukščiausio lygio antraštėje, o mažiau svarbūs – žemesnio lygio antraštės elementuose. Žinoma, prieš tai turi būti atliktas raktinių žodžių tyrimas.
Kad, H1 antraščių elementai yra svarbesni už H2. Taip pat, kad tai ženkliai įtakoja puslapio pozicijas Google paieškoje, prieš 15 metų buvo realu, tačiau taip nebėra.
„Taigi… šis klausimas… kaip turėtume sudėlioti H1, H2, H3 antraštes tekste, ir koks turi būti turinys, tai kažkas, kas nebėra taip svarbu žiūrint mano akimis.“
Akivaizdu, kad dabar, antraštės skirtos nurodyti hierarchinius informacijos lygius. Nurodo, kad H3 antraštės tekste, yra prieš tai buvusio H2 potemės. Tai tiesiog tinkamos, tvarkingos web svetainės atributas.
Tinkamas Būdas Naudoti Antraštes
Johnas Muelleris užtruko paaiškinti, kad antraštės yra naudingos, nurodant straipsnio dalies tikslą, mintį ir reikšmę.
„Bet verčiau, mes naudojame šias antraštes pvz.: turime šį didelį teksto fragmentą, arba turime tokį didelį atvaizdą, o virš jų yra antraštės, todėl darome išvadą, kad ši antraštė priklauso šiam teksto fragmentui ar atvaizdui.
Taigi, svarbu ne tai, kad yra penki raktiniai žodžiai šiose antraštėse, dėl to šis puslapis nebus klasifikuojamas pagal šiuos raktažodžius, bet tai, yra papildoma informacija, apie teksto fragmentą arba atvaizdą.
Ir tai, padeda mums geriau suprasti, kaip apipavidalinti būtent tą, teksto dalį ar atvaizdą. Esantį tam tikrose puslapio vietose. Tai, padeda Google parinkti tinkamus jūsų užklausų atsakymus.“
Antraštės Nebėra Google Reitingų Veiksniai?
Antraštės, kelis dešimtmečius patekdavo į dešimtuką reitingų veiksnių, padedančių pagerinti Google pozicijas. Bet jei pažiūrėsite į paieškos sistemos rezultatų puslapius (SERP), pamatysite, kad taip nėra. Kiekvienas, kuris teigia kitaip, yra aklas, arba tiesiog nenori, pripažinti jam neparankios tiesos.
Pasikeitė tinkamas antraščių žymų naudojimas. Tinkamas naudojimas, padeda paieškos sistemoms suprasti, apie ką kalbama. Ir tai viskas.
Muelleris paaiškina, kad raktiniai žodžiai antraštėse, nėra reikalingi pasiekti aukštesnes pozicijas:
„Taigi, nėra taip, kad staiga jūsų puslapis patenka į aukštesnes Google pozicijas, vien dėl to, kad jūs turite įrašęs raktinius žodžius antraštėse. Bet, staiga, Google geriau supranta jūsų turinį, jo esmę ir gali atvesti vartotojus, kurie ieško išskirtinai jūsų turinio.“
Tada Muelleris paaiškina, kaip tinkamai naudoti antraščių žymas:
„Taigi akivaizdu, kad yra šiek tiek pasimetimo … Google geriau supranta mano turinį ir mane geriau vertina, pagal man rūpimus klausimus. Nes jei rašote apie turinį, pagal kurį esate gerai vertinamas ir turite kažkokias Google paieškos pozicijas, tada sugebėjimas geriau suprasti tą turinį mums šiek tiek padeda.
Bet nėra taip, kad staiga, jūsų puslapis pateks į pirmą vietą pagal konkurencingas užklausas, vien dėl to, kad Google labai lengva supranta jūsų turinį.
Taigi, manau svarbiausia yra… pažvelgti į atskiras puslapio antraštes, bet… per daug nesigilinti į visas šias detales ir variantus, o pabandyti rasti būdą, kaip palengvinti tai žmonėms ir scenarijams (Scripts), suprasti jūsų puslapių turinį ir kontekstą.“